BLOG

DOMŮ
BLOG
Proč nefunguje internet?

Proč nefunguje internet?

Určitě to znáte. Chcete si užít volno, pustit si oblíbený film, nebo surfovat na internetu. Ale ono to nejde, nebo to jde špatně, vše je zpomalené a vše se seká. Proč tomu tak je? Podívejte se na nejčastější příčiny výpadků internetu a nebojte se, mnoho těchto problémů dokážete rychle a jednoduše vyřešit sami.

Problém s domácí sítí

Pokud jste si všimli pomalejšího, nebo vůbec žádného připojení, může to být jen drobný problém s vašim Wi-Fi routerem. Tak jako každé jiné elektronické zařízení se někdy i Wi-Fi router jednoduše zasekne. V takovém případě stačí jeho restart a je po problému. Restart provedete odpojením od elektřiny na alespoň 10 sekund. Pozor na tlačítko reset, to v žádném případě nemačkejte! Tím byste v routeru smazali všechna nastavení a přestal by nadobro pracovat. Nebo aspoň do doby, než by jej náš technik nebo jiný odborník znovu správně nastavil. Wi-Fi router je ta krabička s mnoha světýlky a jednou nebo i více anténami.

Pokud to nezabere, přesvědčte se taky, že jsou pořádně zapojeny kabely, jestli nedošlo k jejich uvolnění. Prověřte také přívodní kabel k Wi-Fi routeru v celé jeho délce. Mohlo se stát, že třeba při úklidu či přesouvání nábytku došlo k jeho poškození. Setkali jsme se už také s tím, že náš zákazník hlásil závadu a nakonec se zjistilo, že jeho nový čtyřnohý kamarád vydoloval zpod koberce kabel a překousal ho. Pejska si zrovna pořídil, tak mu nikdo nemohl mít za zlé, že to tam chtěl trochu prozkoumat 🙂

Souboj signálů

Bezdrátový signál od Wi-Fi routeru k vašemu počítači, tabletu nebo telefonu cestuje vzduchem a může se stát, že jej různé překážky zpomalí. Mezi tyto překážky patří stěny, nábytek ale také třeba lidé či zvířata. Zásadním problémem pro šíření signálu je také rušení, které vzniká především od ostatních Wi-Fi sítí v okolí (třeba od sousedů). Pokud máte doma místa, kde je signál slabý, nebo tam vůbec není, nezoufejte. I to se dá vyřešit. Pomůže přidání dalšího Wi-Fi routeru, který rozšíří signál do míst, kde předtím nebyl. A někdy stačí jen stávající Wi-Fi router přemístit na vhodnější místo. S vylepšením domácí Wi-Fi sítě vám rádi pomůžeme, klidně nás kontaktujte.

Porucha koncového zařízení

Někdy se může stát, že se porouchalo zařízení, na kterém připojení využíváte. Pro vyloučení takové poruchy je potřeba připojení vyzkoušet na jiném počítači, tabletu či mobilu.

Měření rychlosti připojení

V případě, že připojení běží, ale zdá se vám pomalé, je možné provést měření rychlosti. Například na webové stránce speedtest.net. Měření rychlosti přípojky je však nutné provádět na počítači připojeném kabelem přímo k routeru. Rychlost přípojky je zcela nevhodné měřit například na mobilu připojeném k domácí Wi-Fi, protože ta výslednou rychlost zásadně zkresluje.

Nenašli jste řešení? My to zvládneme za vás!

Nenašli jste v článku řešení? Nevadí. Obraťte se na naše servisní centrum na čísle +420 774 123 805, popřípadě pište na e-mail info@net-connect.cz. Zavolejte a odpoví vám ochotná slečna ze zákaznické podpory, která se pokusí váš problém vyřešit. Popřípadě problém předá k řešení servisním technikům.

Chcete vědět více o naších technologiích?
CHCI OBJEVOVAT
Top crossmenu